23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Black Friday ramte også storcentrene

Black Friday var i 2013 et nethandelsfænomen i de skandinaviske lande.
















To år senere er dette billede totalt forandret. I dag er Black Friday blevet Skandinaviens største handelsdag både online og offline. - I år så vi Black Fridays definitive gennembrud i Skandinavien. På overraskende kort tid har Black Friday udviklet sig fra udelukkende at være et nethandels-spinnoff importeret fra USA, til at blive Danmarks og Norges vigtigste handelsdag. Kæderne og shoppingcentrene satser massivt på både nethandel og handel i fysiske butikker, siger Marketing Director Scandinavia i shoppingcentergruppen Steen & Strøm, Claus Tüchsen. Steen & Strøm-gruppens shoppingcentre havde ved Black Friday i år en voldsom omsætnings- og kundestrøms stigning. I Norge steg omsætningen hele 162 procent sammenlignet med en gennemsnitlig handelsdag, og i Danmark steg besøgstallet med hele 150 procent i forhold til en gennemsnits fredag.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.126